Test fluorcarbon

Har brukt SA sin fluorcarbon en stund, men på sist tur så dro jeg så lett av 5X så jeg begynte å tvile på den. Kjøpte derfor en spole med Egor+ som jeg tenkte å teste ut.

Fluorcarbontest

Litt info om spissmatrialet.

Scientific Anglers 5X:
Diameter: 0,152 mm
Bruddstyrke: 2,13 kg
Mengde på spole: 25 m
Pris: 149,-

EGOR+:
Diameter: 0,148 mm
Bruddstyrke: 1,95 kg
Mengde på spole: 50 m
Pris: 149,-

Tok en liten strekktest av begge. Testen ble gjort med lik lengde og samme type løkker. Begge typene skal være av 100% fluorcarbon. Ene løkken ble festet til en krok i veggen og andre løkka i kroken på vekta for deretter å bli dratt til de røk. Begge to røk på rundt 1,7 kg.

Nå røk ikke SA fortommen like lett da jeg prøvde og dra den av med henda? Kan virke som det er varierende kvalitet på den spolen jeg har??????

Uansett så er det uavgjort i denne lille testen. Og med 25 m mer på Egor+ spola og begge koster det samme, ja da er valget grett denne gangen. Nå mangler det bare og få testa ut Egor+ i fiskesituasjon🙂

 

Legg igjen en kommentar

