Unødig bruk av viktig fisketid…..eller?

Da er vi kommet godt ut i sesongen allerede, ja faktisk er det ikke lenge før det er slutt og jeg stiller meg selv det samme spørsmålet hvert år, hvor har denne sesongen blitt av? Men man får nyte den (fiske)tiden som er igjen😉

Som det står skrevet i tittelen i innlegget, så lurer jeg på om jeg har disponert den dyrbare fisketiden jeg har tilrådighet fornuftig? Jeg har besøkt og utforsket noen nye elver, samt brukt masse tid i de elvene som jeg fisker mest på let etter nye plasser, dette har nok gått på bekostning av tiden jeg kunne brukt på de kjente plassen og hatt bedre uttelling fiskemessig.

Har sittet å redigert bilder fra turen jeg har hatt, og konklusjonen er at jeg ville ikke vært foruten disse opplevelsen jeg har hatt frem til nå🙂

Så her følger det noen bilder fra noen av turene frem til nå.

Vente på vak.

Mye trasking på kjente og ukjente plasser😉

Vi gikk & gikk

 

Smyyyygfiske i små elver.

Ser du en flott ørret?

Har blitt en god del fisk i denne størrelsen, men det kan gi en etterlengtet stangbøy når man har gått fiskeløs over lengre tid😉

Smått

Noen ganger får man tilslutt uttelling for all venting og da smaker det ekstre godt🙂

1250 g

Det er spesielt en fisk som virkelig smakte godt å få i håven, og det var en som jeg slet i over tre timer med å få. Etter et antall fluebytte og endring av posisjon for å få det rette flytet klarte jeg til slutt og knekke koden. Det var ubeskrivelig deilig følelse  da den supte ned en «knottball» i str #17. Den strakk vekta ned så jeg kunne skimte 1400 g streken, men jeg slår av til 1350 g🙂

1350 g

Har blitt myyyye bomdraging på stor fisk😉 men det hører med. På bildet under ser man fortommen på full fart uta av vaket etter at en flott ørret var etter flua mi😉

Bomdrar

Siste tiden har vært preget av myyyye regn. Under et bilde av Tor Arne fra en av de siste turen jeg var på, både han og jeg konkluderte med at vi må reimpregnere vadeustyret, for jaggu vart vi blaute😉

Tor Arne i tungt regn.

Dråper

 

 

2 thoughts on “Unødig bruk av viktig fisketid…..eller?

Legg igjen en kommentar

