Nå er det like før startskuddet går.

Nå er endelig ventetiden snart over🙂 Plutselig er våren her, og aldri har jeg ligget så langt etter med fluebindingen som jeg gjør nå. Så starter nok sesongen med noe «gammelt» rusk av fluer og supplerer underveis gjennom sesongen. Har manglet gløden på binding denne vinteren og har nok heller ikke ofret så mye tanker rundt fluefiske som jeg har gjort før om årene. Når jeg tenker etter så har jeg faktisk ikke sett en eneste fluefiskefilm heller denne vinteren…..hmmmmm….jaja.

Så søndag 5 mai varmet solen godt og jeg bestemte meg for å avlegge et besøk på fluefiskedagene som ble avholdt på Skogmuseet i Elverum for å finne igjen gløden. Først vil jeg få takke alle som stiller opp for å få dratt i gang disse dagene igjen, for dette ser lovende ut for årene fremmover. Traff på mange kjente og fikk testa litt utstyr, så alt i alt var dette en knakende fin dag.

Terje (Tørrfluepurristen) hadde en liten stand for Flyfish Europe.
FFE stand

Fikk klådd litt på Speedster snella og røkka med meg litt sengelektyre😉
FFE katalog

Inne i sentralhallen  hvor fluebinderene satt traff jeg på noen Totninger som hadde forvillet seg over tel riktig sie ta Mjøsa🙂. Her diskuteres det og grubles det over en lav sko med en staut Hedmarking som står på andre sia ta bordet og er litt skeptisk🙂
Diskusjon og grubling

Sigve hadde tatt den lange veien over fra Stavanger for å holde et foredrag om myggfiske på stille vann samt binde fluer. Og hardingen fra vest viste muskler både under foredraget og ved fluebinderbordet. Trivlig å slå av en prat, og vi ses i løpet av sesongen🙂
Sigve

Vendte nesen hjemmover etter noen timer og da jeg kjørte over Glomma så kjente jeg at gløden var tilbake.

Vel hjemme så var det på tide og gjøre vårpussen, stenger og sneller ble tatt frem og fikk igjen den årlige runden med polering🙂
Scott
Scott samlinga er nypolert.

Så da mangler det bare og få etterfylt baetisboksen til fredag 10 mai da startskuddet går.

Vi ses etter elva snart:)

Legg igjen en kommentar

