Kvalitets sneller

Et spørsmål som går mye igjen hos fluefisker er hvilken snelle man foretrekker? Mange har en oppfatning av at snellen bare er for oppbevaring av snøre, noe som i og for seg er riktig. Men for de fleste inkl. meg selv så er det driftssikkerhet og kvalitet som betyr noe. Og det gjør heller ikke noe at det ser pent ut på gromstanga heller😉.

Har i min tid som fluefisker hatt sneller av ymse kvalitet som igjen har skapt mye frustrasjon langs elvebredden.

De siste årene har det vært Waterworks/Lamson snellene som har prydet stengene mine. Dette har vist seg å være sneller som funker og er driftssikkre. For meg som fisker endel på Kola så må jeg stole på at bremsesystemet ikke svikter da rekordfisken skal landes😉

Vanquish 5/6

Vanquish 5.6 LT

Siste tilskuddet i Waterworks familien er en Vanquish 5.6 LT snelle. Dette er en snelle som jeg peronlig syns er en av de råeste på markede akuratt nå, og jeg gleder meg til å ta den i bruk til neste sesong🙂.

Fra venstre: Velocity 1.5, ULA Force F2X, Vanquish 5.6 LT

Legg igjen en kommentar

